tirsdag den 27. maj 2008

The name of the wind

Det er efterhånden sjældent jeg bliver rigtigt positivt overrasket over en ny fantasy serie - kald mig kynisk, men jeg har også læst meget igennem årene ;)

Men sådan er det heldigvis ikke med Patrick Rothfuss serie om Troldmanden Kvothe. Forestil dig at Gandalf har trukket sig tilbage som kroejer og bliver interviewet om sit liv! En story behind the scenes. Her hører vi om mandens og ikke bare troldmandens liv. Bogen er godt skrevet, med troværdige personer og med et twist af sort humor. Så det er en ny fantasy bog jeg gerne vil anbefale! Og jo, vi planlægger skam at købe toeren, næste gang vi tager til København og køber ind;)

Andre bøger om troldmænd: David Eddings om Belgarath the Sorcerer og Polgara the Sorceress ; Margaret Weis om Raistlyns liv i Dragonlance


Hilsen Susanne - Bookaholic

2 kommentarer:

Nina Thorsted Petersen sagde ...

Det er meget inspirerende at læse dine boganmeldelser. Den ægte begejstring og glød i formuleringerne er en fornøjelse :-)

Glæder mig til sommerferien, hvor der bliver tid til at få læst op på al det, som bliver sat bagerst i køen i den daglige trummerum.

Susanne sagde ...

Hej Nina
Tak for din kommentar :) Og så håber jeg sørme du får læst lige præcis det du har lyst til i din sommerferie. Og du er altid mere end velkommen til at skrive om dine læseoplevelser hér ;)
Hilsen Susanne